L'Institut Giola premia 9 alumnes de 2n de Batxillerat pels seus Treballs de Recerca

Dimecres, 8 de maig de 2019 a les 20:45

9 alumnes de 2n de batxillerat de l’Institut Giola han estat premiats i premiades pels seus Treballs de Recerca, en un acte celebrat aquesta tarda, 8 de maig, al Teatre Auditori. Els Treballs estan realitzats a partir d’una hipòtesi de la qual han de demostrar-ne la veracitat o falsedat després d’analitzar-ne un seguit d’elements. La recerca està guiada per un tutor personal, professor de l’institut.

Pilar Vidal, docent del centre, ha presentat l'acte que aquest any celebra la seva vuitena edició, i ha explicat a tots els presents què és recerca i què significa fer un treball d'aquestes característiques.

L'Alcalde, Martí Pujol, ha agraït als 9 alumnes la feina feta amb aquesta excel·lència i els ha desitjat molta sort en un futur acadèmic i professional.

La directora del Giola, Ana Álvarez, ha remarcat que el talent és un element molt important en l'excel·lència però que hi ha un altra imprescindible: la perseverança, i aquests i aquestes alumnes en són un clar exemple.  

I per altra banda, Alfred Guiu, docent del centre, ha destacat que la diferència entre un/a alumne bo i excepcional és el fet de tenir-los en aquells moments a l'acte.

Els treballs premiats aquest 2019 han estat:

Silenci! No escolto el meu cor! “La contaminació acústica” de Raül Criado Simón, on investiga la possible relació entre el soroll i la intensitat cardíaca. Tutor: Iñaki Romero.

Viatjar en el temps de Pau Martín Pérez, on argumenta que els viatges en el temps són possibles divulgant la ciència. Tutora: Montserrat Sanz.

És possible reduir el consum d’energia del nostre institut? de Laia Campdelacreu Sibina, on proposa alternatives per reduir el consum d’energia del centre per convertir-lo en un edifici més sostenible que aprofiti les noves tecnologies per reduir l’impacte ambiental. Tutor: Carles Alemany.

Prevenció de lesions al futbol de Ferran Garcia López, on explica com és possible reduir dràsticament el risc de lesions optimitzant les idees dels factors de prevenció de lesions, de caràcter intrínsec (alimentació, escalfaments, estiraments) i extrínsec (condicions del terreny de joc, accions i accidents del joc). Tutora: Pilar Gallego.

L’artteràpia: l’art com a eina curativa de Sandra Moreno Maristal, on constata que les arts plàstiques són un mitjà per recuperar o millorar la salut mental i el benestar emocional i social del pacient. Tutora: Pilar Vidal.

La preparació física al món del bàsquet d’Arnau Figueres Ramoneda, on constata com es pot arribar a una millora quantitativa i qualitativa en el rendiment d’un esportista del món del bàsquet a partir de la conjunció de dos elements: una preparació física específica i una dieta saludable i adaptada a les càrregues de treball. Tutor: Marc Sabaté.

Comparació entre la mitologia egípcia, grecoromana i nòrdica de Sílvia Alba Mesegué, on explica els trets en comú d’aquestes cultures tan llunyanes en l’espai i en el temps. Tutora: Elisabet Martínez.

La desigualtat de gènere al món del futbol d’Helena Clemente Martínez, on reflecteix les desigualtats que encara, en ple segle XXI, existeixen en el món del futbol, i com repercuteixen en el futbol femení. Tutor: Enric Jiménez.

La societat envers l’esquizofrènia de Violeta Palacios Martínez, on investiga sobre aquest malaltia, que tothom sap que existeix però no què és amb certesa. Tutora: Yolanda Andrés.

Darrera actualització: 22.05.2019 | 13:10