El ple del mes de gener aprova diverses cartes de serveis

Dimarts, 28 de gener de 2025

El Ple ordinari del dia 27 de gener de 2025 va aprovar inicialment actualitzacions i noves cartes de serveis que estan en tràmit d'informació pública, quan esdevinguin aprovades definitivament es procedirà a la seva publicació:

-Carta de Servei de l'OAC

-Carta de Servei de l'OMIC

-Carta de Servei de l'Arxiu

-Carta de Servei de la Biblioteca

-Carta de Servei d'Activitats (FUE): Llicències o comunicacions

-Carta de Servei de l'Espai Jove de la Masoveria

-Carta de Servei de la Policia Local

Es tracta d’uns documents a través dels quals s’informa a la ciutadania dels serveis públics que s’ofereixen a l’administració local, a més de les condicions per accedir-hi, els compromisos de qualitat que s’assumeixen amb les seva prestació i els drets i deures de les persones usuàries.

El punt ha comptat amb els vots a favor de d’ERC, PSC, Sumem, Fer Poble i Junts i l’abstenció del MALL.

L’alcalde, Martí Pujol, ha destacat que es tracta d’uns documents que expliquen “com hem d’actuar com administració davant la ciutadania” i ha agraït la feina que ha dut a terme el personal de l’Ajuntament.

Per part d’ERC, Josep Aixandri ha qualificat l’aprovació com a “primer pas” per disposar de totes les cartes de serveis que ha de tenir el municipi i també ha agraït la tasca dels treballadors i treballadores municipals.

Des del PSC, Joan Ramon ha demanat que si es fan comparacions amb altres ajuntaments es faci amb els que tinguin una quantitat de personal similar. En aquest sentit, ha agraït la tasca feta pels treballadors i treballadores del consistori: “El que es fa avui és que aquesta feina que fan, el servei a la ciutadania, tenir-la el més ordenada possible i de forma pública i amb nivells d’avaluació”, ha dit.

El portaveu de Sumem, Gerard Coderch, ha qualificat les cartes de serveis com a “molt necessàries” i ha demanat que s’acabin de fer les que manquen: “Són el compromís de l'Ajuntament cap al ciutadà en eficàcia i qualitat. En el moment que tenim unes cartes de servei estem definint el que oferim. Quan definim alguna cosa, es pot avaluar”, ha afirmat. 

Quan a Fer Poble, Arnau Riera ha destacat que la carta de serveis és “una bona eina per reforçar la transparència, assegurar la qualitat dels serveis públics i establir un millor vincle entre administració i ciutadà”. També ha destacat que hi ha “alguns aspectes millorables, com la qualitat del document o poca participació ciutadana” en alguns dels documents. També ha dit que des del seu grup troben a faltar la carta de serveis socials.

Des de MALL, Fidela Frutos ha destacat la importància de comptar amb les cartes de serveis i presentar-les de tal manera que siguin de fàcil comprensió per la ciutadania “al ser un instrument reglamentari que atorga drets a la ciutadania” per “detectar un mal funcionament de l'Ajuntament i reclamar un servei de qualitat”. La portaveu ha demanat que el punt es deixés sobre la taula perquè, segons ha afirmat, han detectat mancances importants en el redactat.

Finalment, Jaume Majoral, de Junts, ha reconegut que “és bo que les guies estiguin actualitzades” al tractar-se “d’un requisit” que serveix “perquè el ciutadà pugui navegar” per l’administració.

*Podeu consultar totes les intervencions en el vídeo d'aquest enllaç.

Darrera actualització: 4.02.2025 | 11:47