La Policia Local dona consells de seguretat al Casal Cívic i Comunitari

Dilluns, 30 de març de 2026

La Policia Local de Llinars del Vallès ha dut a terme aquest dijous 26 de març una xerrada al Casal Cívic i Comunitari per oferir consells de seguretat a la població. Unes recomanacions que busquen evitar que la ciutadania caigui en alguns dels paranys que solen dur a terme els delinqüents amb les persones vulnerables.

En aquest sentit, els dos agents que han dut a terme la jornada han explicat algunes de les estafes més habituals. Com el mètode ‘mimosa’, en què un sospitós s’acosta a una persona gran, es guanya la seva confiança amb qualsevol pretext i les abraça o s’hi abalança, moment en el qual aprofiten per robar joies, rellotges o carteres.

També han alertat que en zones comercials sol ser habitual la tècnica de la ‘sembra’: els lladres llencen monedes, claus o algun altre objecte a terra, a prop de la víctima per distreure-la. Mentrestant, un segon individu sostreu la bossa de mà o els efectes personals que tinguin dins del cotxe.

Fins i tot han explicat un altre modus operandi: un sospitós s’acosta lamentant que algú li ha trencat el retrovisor o algun element del cotxe. La víctima, de bona fe, s’ofereix a ajudar-lo, però l’acaben enganyant i fent retirar diners del caixer per una suposada reparació.

Finalment, s’ha ofert informació sobre les estafes digitals més habituals, i que poden arribar a través de WhatsApp, missatges o trucades suposadament del banc, correus electrònics fent-se passar per companyies de llum, aigua o gas o missatges de companyies de distribució amb enllaços sospitosos.

Per tot plegat, des de la Policia Local de Llinars s’ha insistit amb la prudència, la desconfiança amb els desconeguts i no refiar-se de suposades urgències, grans oportunitats, fets molt greus o moments curiosos. I han recomanat accions de prevenció, com posar l’alarma quan se surt de casa o no treure molta quantitat de diners quan es va a retirar efectiu dels caixers automàtics.

Per qualsevol dubte o situació de perill, es pot contactar amb el telèfon de la Policia Local de Llinars: 93.841.20.62.

Darrera actualització: 30.03.2026 | 13:49