Tercera edició del Torneig de Debat

Divendres, 17 d’abril de 2026

Llinars del Vallès ha acollit el 16 i 17 d’abril la tercera edició del Torneig de Debat, una iniciativa de l’Ajuntament de Llinars en col·laboració amb els Serveis Educatius de Sant Celoni pensada perquè alumnes de 4rt d’ESO i batxillerat competeixin per saber qui té més capacitat d’oratòria sobre un tema d’actualitat. En aquesta edició, la frase a debatre ha estat: “Estem davant d’una joventut més masclista?”.

Finalment, l’Institut Pla Marcell, de Cardedeu, ha estat el centre guanyador després d’imposar-se a l’institut Raspall, també de Cardedeu, a la gran final. Abans havien superar a l’Institut Giola i l’Escola Ginebró a les semifinals.

La tercera edició del Torneig de Debat ha comptat amb la participació de vuit centres en total: a més dels quatre que han competit aquest divendres, n’han format part l’Institut Baix Montseny i l’Institut Escola Pallerola de Sant Celoni; i l’Institut Vilamajor, de Sant Pere de Vilamajor, i l’Institut Reguissol, de Santa Maria de Palautordera. 

Els equips estaven formats per de 5 a 7 participants, que dijous van debatre a l’Escola de Música i, ja a la gran final, a la Sala Gran del Teatre Auditori de Llinars del Vallès.

El jurat, per la seva banda, estava format per professionals del món educatiu, ex professors i professionals dels Serveis Educatius.

La regidora d’Educació de Llinars, Mònica López, ha destacat la importància que aquesta iniciativa hagi arribat ja a la tercera edició. També ha posat èmfasi en el nivell de les intervencions de l’alumnat i en la il·lusió que han mostrat durant els dos dies de debat.

Juntament amb el també regidor d'Educació de Santa Maria de Palautordera, Agustí Vilar, han fet entrega dels guardons que s’han donat a tot l’alumnat participant. També s’ha agraït la tasca del jurat.

 

Darrera actualització: 8.05.2026 | 14:01