Servei d'informació i defensa del consumidor
Informa i assessora dels drets i obligacions en matèria de consum i de serveis a tots els consumidors i consumidores.
1. Garanteix el compliment de la normativa vigent en matèria de consum.
2. Rep i canalitza les denúncies, queixes i reclamacions dels ciutadans i les ciutadanes, realitzant la mediació entre dues parts per facilitat la resolució de conflictes.
3. Informa en matèria de consum. Facilita material divulgatiu i recomanacions en matèria de consum
Descripció del servei
Qui pot fer consultes?
Qualsevol consumidor final ja sigui persona física o jurídica (comerç o empresa) que adquireixi i compri un producte o contracti un servei per al seu ús particular o col•lectiu.
Què s'hi pot consultar?
S'hi pot consultar qualsevol tema en matèria de consum, excloent els que estan o han estat sotmesos a la via judicial, les qüestions privades o les que siguin d'àmbit penal.
Exemples dels temes que s'hi tracten:
• Habitatge: compra, lloguer (només qüestions relacionades amb l'increment) etc.
• Entitats bancàries: comissions, targetes de crèdit, etc.
• Assegurances: rescissions de pòlisses, cobertures, reclamacions, etc.
• Serveis a la llar: paletes, pintors, fusters, etc.
• Serveis professionals: reparacions dels electrodomèstics, etc.
• Compres en rebaixes, per correu, per correu electrònic, en establiments, fora d'establiments comercials...
• Transport.
• Etc....
Quin cost té:
Gratuït
Darrera actualització: 05.05.2020 | 12:01