13 de cada 100 visites programades als centres d'atenció primària (CAP) acaben sense presentar-se

Dilluns, 19 de juny de 2017 a les 10:57

En els centres d’atenció primària de l’Institut Català de la Salut al Vallès Oriental, el nombre de visites programades el 2016 a les què el pacient no es va presentar es va elevar fins arribar al 20% en els cas de les visites d’odontologia. Les visites programades per ser atesos en consultes d’infermeria són les següents que registren més absències. Altres serveis com pediatria, treball social i les consultes de medicina de família també comptabilitzen un elevat nombre de visites fallides, el que implica un gran nombre de pacients que, de poder ser atesos, no ho acaben sent.

Des dels equips d’atenció primària de Sant Celoni i l’Alt Mogent s’enviaran missatges de text recordant el dia i l’hora de visita programada als usuaris. En el cas que l’usuari no s’hagi presentat a la visita que tenia programada se li enviarà un missatge de conscienciació. En aquest missatge es demana que s’avisi en el cas de no poder assistir a la visita programada per, d’aquesta forma, aprofitar l’hora per a un altre pacient.

Existeixen diferents canals per comunicar l’anul·lació d’una cita:
• Trucant al telèfon 93 326 89 01, de 8 a 22 hores, els dies feiners
• Enviant correu electrònic a l’adreça del centre
• Accedint al web de l’Institut Català de la Salut, www.gencat.cat/ics
• Mitjançant l’aplicació Cat@salut.LaMevaSalut

Darrera actualització: 19.06.2017 | 11:25