Serveis
Aquí trobareu tots els serveis que l'Ajuntament ofereix al conjunt de la ciutadania. En cadascuna de les fitxes de servei trobareu la informació següent: en què consisteix el servei, on i com sol·licitar-lo, les dades de la regidoria o organisme que el gestiona, i altres dades que puguin ser d'interès.
- Assessorament a les entitats (SAE)
Servei d'assessorament, informació i formació per a entitats registrades al Registre de l'Ajuntament de Llinars del Vallès.
- Aula d'alfabetització
Aquest servei està dirigit a totes aquelles persones que tinguin alguna dificultat a nivell de lectoescriptura. A més intenta donar suport al desenvolupament integral de la persona fent-la més autònoma, crítica i apropant-la als recursos de la seva comunitat.
- Incorporació d'actes a l'agenda d'activitats
Publicació d’una agenda, amb les activitats que es realitzen a Llinars, organitzades tant des de l’Ajuntament com d’una entitat, associació o club.
- Servei de suport a l'emprenedor
S’informa i s’orienta a l’emprenedor sobre els passos a seguir per obrir el seu negoci
- El Tritó (Pla de prevenció de les addiccions)
El model de societat estimula un ampli ventall de situacions de dependència, que acaben impedint el lliure desenvolupament de les persones. Les addiccions a drogues, pantalles, compres, joc, treball, menjar, relacions tòxiques, etc són algunes de les addiccions que ens trobem actualment.
- Punt d'informació juvenil
El punt d'Informació Juvenil és un servei dirigit a joves, on s'ofereix informació sobre temes d'interès general per a ells com estudis, salut, cultura, actualitat, treball, informació municipal, etc. Disposa d'una àmplia viatgeteca i també s'organitzen tallers, sortides, exposicions i xerrades.
- Servei d'assessorament jurídic per a dones
És un servei confidencial adreçat a dones, destinat a informar sobre els drets de les dones.
- Servei d'atenció domiciliària
Bàsicament s'ofereixen dos serveis:
- Servei municipal de logopèdia
Des del Servei Municipal de logopèdia es valoren les dificultats que els alumnes d'infantil i de primària presten en aspectes de parla i/o llenguatge per determinar si cal fer o no un treball específic de reeducació.
Les demandes provenen sempre de l'equip pedagògic dels centres escolars.
Els alumnes son atesos en dues sessions de mitja hora a la setmana, en la mateixa escola i dins de l'horari escolar.
El treball és individual o bé de dos alumnes que presentin el mateix tipus de dificultats.
- Suport als comerciants
Informació, orientació i assessorament en normativa, ajuts i subvencions i formació
Una altra tasca és la dinamització del comerç local a través del Pla de dinamització comercial acordat per l'ajuntament, l'associació de comerciants, la delegació de comerç de la Diputació de Barcelona i el Departament de comerç de la Generalitat de Catalunya.
- Servei d'atenció i assessorament a les dones
Aquest servei ofereix informació i assessorament a totes les dones que realitzin una demanda per una circumstància o problemàtica personal.
- Servei d'atenció psicològica per a dones
Derivació a teràpies individuals atenent tot tipus de problemàtica psicològica relacionada amb la dona, en especial en aquells casos que han sofert maltractaments.
- Servei d'informació i formació. Punt dona.
EL Punt Dona organitza de forma periòdica activitats vinculades als diferents aspectes relacionats amb els interessos i la salut de les dones en diferents formats formatius: tallers, conferències, exposicions, tertúlies, etc.
- Servei de suport a l'associacionisme en matèria d'igualtat de gènere
L'associacionisme es un instrument de participació ciutadana de continuïtat i projecció a la societat, per això des del Punt Dona recolzem les iniciatives de creació de xarxes socials que tinguin la promoció de la igualtat entre sexes i/o gèneres o l'empoderament femení com a objectius, mitjançant orientació i suport tècnic.
- Registre Civil
Registre que depèn del Ministeri de Justícia on s'inscriuen els fets que fan referència a l'estat civil de les persones i aquells que determinen les lleis, des del moment del naixement fins a la mort.
La inscripció al registre és prova fefaent dels fets a què fan referència els assentaments.
- Serveis Socials Bàsics
Els serveis socials bàsics són el primer nivell del sistema públic de serveis socials i la garantia de més proximitat als usuaris i als àmbits familiar i social.
- Projecte hàbits d'estudi
Aquest projecte pretén oferir una atenció, en referència a les tasques acadèmiques, a aquells infants i joves entre 3er de primària i 4art d'ESO:
- Arxiu Municipal de Llinars del Vallès
L’Arxiu Municipal de Llinars del Vallès és el responsable de conservar, classificar, organitzar i difondre la documentació de l’Ajuntament i d’altres fons del municipi.
- Maleta dels Valors Humans
Des del Punt Dona us volem oferir la Maleta dels valors humans amb l’objectiu de potenciar la igualtat d’oportunitats, la superació de diferències de gènere, culturals i socials a la nostra població infantil. Vol remarcar la visibilitat del paper de les dones al món, el respecte de les diferents maneres de ser i fer, la vivència dels amors i desamors, el rebuig a qualsevol violència i la tolerància a les diferències.
- Espai Lila
L' ESPAI LILA té per objectiu donar visibilitat a la producció artística femenina a partir d’exposicions. Tota dona que vulgui exposar les seves arts al vestíbul de Can Màs Bagà, només cal que es posi en contacte amb la tècnica de referència.
- Fons documental del Punt Dona
El Punt Dona disposa d'un FONS DOCUMENTAL interdisciplinari especialitzat en temes de gènere, de consulta i préstec públics, així com d'un recull de premsa a disposició de la ciutadania, que es composa d'una recopilació de notícies sobre gènere, igualtat d'oportunitats, coeducació, violència de gènere, etc. aparegudes en els principals diaris i revistes digitals.
Esperem que la informació que hi trobareu aquí pugui satisfer el vostre interès.
El Punt Dona té les portes obertes a tota persona per a consultes i/o propostes. - Servei d'informació i defensa del consumidor
Informa i assessora dels drets i obligacions en matèria de consum i de serveis a tots els consumidors i consumidores.
1. Garanteix el compliment de la normativa vigent en matèria de consum.
2. Rep i canalitza les denúncies, queixes i reclamacions dels ciutadans i les ciutadanes, realitzant la mediació entre dues parts per facilitat la resolució de conflictes.
3. Informa en matèria de consum. Facilita material divulgatiu i recomanacions en matèria de consum
- Recollida de trastos, voluminosos i mobles vells
Servei gratuït setmanal de recollida de trastros, voluminosos i mobles vells.
Truca al telèfon 937.763.566 per sol·licitar la recollida a la porta de casa.
- Policia Local
Ens trobem en un moment de canvis socials, polítics i sobretot econòmics, importants, que es tradueixen en una nova manera de viure i en alguns casos, de comportar-nos.